Alla inlägg under maj 2017

Av allt-i-mitt-huvud - 4 maj 2017 21:51

Åtkommer alltid hit när jag mår dåligt, nästan aldrig annars. För tre veckor sedan påbörjade jag min praktik på allmänpsykriatisk avdelning och då bröt helvettet loss. Var där tillsammans med M från min klass som är otroligt duktig, jag jämförde mig hela tiden och mådde skit, folk blev förvånade över att vi gick i samma klass vilket inte var så kul. Blev som vanligt väldigt nervös inför alla praktiska moment, tror jag gör ALLT fel och vågar inte lita på mig själv över huvud taget. Fick en lite livskris, tänkte att jag aldrig kommer att klara av att jobba som ssk och nu bara slösar min tid som pluggar till det. Detta plus att jag i helgen hade sex med en kille där jag direkt efter fick känslan av att jag var bara "tröstkortet" jämfört med mina kompisar, att han aldrig skulle kunna dejta/vara tillsammans med en tjej som mig och då fick panik över hur hur dålig jag kände mig. Jag skällade ut han två gånger, varav ena gången var för att jag tyckte han kollade på inspekterande, tycker nästan lite synd om han såhär i efterhand haha men fick verkligen känslan av att han insprekterade min hy och hur mkt fulare jag var när det var så ljust. Och som sista grej, jag börjar introduktionen för mitt nya sommarjobb som assistens nästa vecka och känner extrem prestationsångest och nervositet inför. Allt det ledde helt enkelt till att situationen blev övermäktig. 


Jag vände mig till doktoronline och fick Setralin och Atarax utskrivet, redan andra dagen började jag känna mig lite bortdomnad i huvudet (vet inte om effekt verkligen kan komma så snabbt?? kanske var en biverkning egentligen) vilket var ganska skönt faktiskt, känslorna blev inte lika starka och jag kände mig lugnare. MEN jag har fått sån extrem aptit, kan äta hur mycket som helst utan att bli mätt. Det är svinjobbigt plus att jag är sjukt rädd för att gå upp i vikt. Fortsätter det ska jag skriva till läkaren imorgon och fråga om jag kan få Fluoxetin istället för Setralin, ett SSRI-preparat som påverkar aptiten mindre. Vet dock inte om Fluoxetin egentligen är det bästa för mina behov (ångest, oro, nedstämdhet), men ska fråga iaf. Annars vet jag inte hur jag gör, jag är inte så deprimerad att jag tycker det är värt att gå upp 20 kilo och få kroppsnoja inför sommaren ist liksom...återstår att de, vill gärna ha dessa tabletter egentligen för kan inte riktigt hantera min situation just nu. 


Tillägg: Den extrema matlusten försvann :)

Presentation

Dagboksblogg, tjej, född 1995, bor utanför gbg, studerar till sjuksköterska.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
31
<<< Maj 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards