Alla inlägg den 10 juni 2017

Av allt-i-mitt-huvud - 10 juni 2017 12:26

Livet just nu....

-Antidepressiva (setralin) känns okej, äter lägsta dosen per dag för fick för mycket biverkningar med b.la dålig mage och noll sexlust av högre dos. Men annars känns de bra, får fortfarnade ångest och blir orolig men tror inte jag blir nedstämd på samma sätt längre, eller så är det bara placebo. 


-Börjat jobba som personlig assistent och trivs ganska bra. Har bara jobbat tre pass hittills men känns som jag har läget hyfsat under kontroll och har ingen ångest över att åka dit (som jag hade till äldreboendet förra sommaren). Tyvärr jobbar jag väl lite mer (iaf helger) än vad jag hade velat, fast samtidigt är jag i behov av pengar så försöker se de positivt. Vecka 29 och 30 ska jag vara helt ledig för resa till Prag med tjejerna och och Kreta med familjen, ska bli såå skönt. Härligt att ha sommarlov med, yttlgare ett godkänt år bakom mig. Fick dessutom byta från praktik till en kurs den första månaden tillbaka i skolan, vet att jag behöver öva mer på de praktiska men tror inte psyket pallat med mer praktik just nu så blev överlycklig när de gick att byta, kändes som en sten lättade från hjärtat haha. Tror att detta kommer att bli en bra sommar, hoppas jag får rätt :)


-Igår sa jag en dum grej som sårade A, känns så dåligt såhär i efterhand. Under tiden tänkte jag inte alls på det men så fick jag ett sms imorse som förklarade hur hon kände och håller med henne. Förstår inte varför jag får det att låta som jag tycker hon är pinsam när jag egentligen tycker hon är rolig. Kanske tror jag nånstans att de blir ännu roligare då men det kan ju inte hon förstå och blir bara ledsen. Har bett om ursäkt men vet inte om det kändes som hon förstod mig. Hoppas hon förlåter mig, vi ska till hennes examen imon så vill ju att allt ska vara bra då. Hatar sånthär, får sån brutal ångest när jag känner skam, kan knappt hantera den...

Presentation

Dagboksblogg, tjej, född 1995, bor utanför gbg, studerar till sjuksköterska.

Fråga mig

0 besvarade frågor

Kalender

Ti On To Fr
     
1
2
3
4
5
6
7
8
9
10
11
12
13
14
15
16
17
18
19
20
21
22
23
24
25
26
27
28
29
30
<<< Juni 2017 >>>

Sök i bloggen

Senaste inläggen

Kategorier

Arkiv

RSS

Besöksstatistik


Ovido - Quiz & Flashcards